IT-hjælp til virksomheder og foreninger

Står de digitale udfordringer i vejen for at drive forretning?

Gentofte Hovedbibliotek kan hjælpe dig med at minimere IT-udfordringerne. Inden længe skal al indberetning og kommunikation mellem virksomheder og det offentlige foregå digitalt. For eksempel er det obligatorisk for erhvervslivet at have en elektronisk postkasse til e-mails fra det offentlige. Dette vil også gælde for foreninger.

Derfor tilbyder biblioteket i samarbejde med Erhvervsstyrelsen og Kulturstyrelsen nu kommunens virksomheder og foreninger en hjælpende hånd. Det betyder, at fra 1. september 2013 kan eksempelvis virksomhedsejere og kasserere i foreninger booke en It-kyndig til at hjælpe med digital indberetning. Konkret kunne det være hjælp til at indberette monmsregnskab elektronisk - ikke at lave selve momsregnskabet.

Vi tilbyder hjælp til:

- Nem-Id til Erhverv
- Indberetning af momsregnskab
- At benytte digital postkasse
- At starte, ændre og lukke virksomheder
- Digitale fuldmagter
- Elektroniske fakturaer til det offentlige
- Syge- og barselsdagpengerefusion

For mere information og booking, kontakt Jeannette Larsen, Gentofte Hovedbibliotek: jeal@gentofte.dk, telefon 39 98 58 77.