Er du også blevet mødt med beskeden: "Reservationen kan ikke gemmeføres". Screenshot fra appen Biblioteket
Er du også blevet mødt med beskeden: "Reservationen kan ikke gemmeføres". Screenshot fra appen Biblioteket

Er du blevet mødt af beskeden "Reservationen blev ikke gennemført" i appen?

Måske undrer du dig over, at du kan søge en bog frem med appen 'Biblioteket', men ikke reservere den?

Reserverer du materialer via appen Biblioteket, kan du ved udvalgte materialer blive mødt af beskeden om, at "Reservationen er ikke gennemført".

Det skyldes, at vi gradvist åbner Gentofte Bibliotekerne og kun har adgang til Hovedbibliotekets samling. De fem bydelsbibliotekerne - og dermed deres samlinger - er stadig lukkede. 

Ny huskeliste-funktion i appen Biblioteket

Hvis du gerne vil huskes på et materiale, du i øjeblikket ikke kan reservere, anbefaler vi, at du gemmer det i appens nye huskeliste-funktion. Her kan du gemme materialer på dine personlige huskeliste. Sådan gør du: 

  • Søg materialet frem og gem det derefter i din huskeliste ved at trykke på hjertet ved materialets forside.

Du finder huskelisten inde under "Min side". Hvis du i forvejen har en huskeliste via vores hjemmeside, skal du logge ind på hjemmesiden, for at den også vises i app'en. Dette skal kun gøres én gang.