Mand kigger på bøger

Ny dato: Ændrede vilkår for betaling af gebyr og erstatninger

Har du fået besked i e-Boks fra Gentofte Bibliotekerne? Vi er i gang med at flytte opkrævning af gebyrer til Gentofte Kommunes centrale opkrævningsafdeling, men nu er projektet forsinket.

Hvad betyder det for dig? Det betyder, at du fortsat og indtil senere på foråret 2022 kan betale mellemværende på bibliotekerne, via din lånerprofil på genbib.dk og via appen Biblioteket.

Vi har tidligere meldt ud, at overgangen til Gentofte Kommunes opkrævningsafdeling skulle ske 1. marts, men en teknisk forhindring hos en leverandør har forsinket projektet.

I løbet af foråret 2022 vil al opkrævning blive samlet i Gentofte Kommune, og derefter vil du kun kunne betale mellemværende via indbetalingskort, som du modtager i e-Boks. Borgere, der er fritaget for digital post, vil modtage almindelig brevpost.

Ændringen sker, fordi al opkrævning overgår til Gentofte Kommunes centrale afdeling i Borgerservice. Du vil fortsat kunne følge dine gebyrer på din lånerprofil på genbib.dk eller i appen Biblioteket.

Ændringen medfører ikke ændringer i gebyrtakster eller i øvrige lånervilkår.

FAQ – få svar på dine spørgsmål til de ændrede vilkår