Betaling af gebyr og erstatninger

Svar på ofte stillede spørgsmål om betaling af gebyrer og erstatninger.

Har du gebyrer og erstatninger til Gentoftes Biblioteker, kan de ses på Min Betalingsoversigt. Her kan du få et samlet overblik over og betale for alle gebyrer, erstatninger og anden gæld, du måtte have til Gentofte Kommune. 

Sådan betaler du

Du skal betale dine gebyrer og erstatninger via Gentofte Kommunes opkrævningssystem – 'Min betalingsoversigt' eller med indbetalingskort i din netbank.

Du kan finde en oversigt over dine mellemværender ved at logge ind på 'Min side' her på bibliotekets hjemmeside eller i app'en Biblioteket. Her finder du også link til 'Min betalingsoversigt', hvor du skal logge ind med MitID og kan betale både med kort og Mobilepay.

Du kan også betale i din netbank (hvor du logger ind med MitID) ved at oprette et indbetalingskort med det betalings-ID, der står på opkrævningen fra Gentofte Kommune. Husk, at hvis du har flere gebyrer eller erstatninger, skal de have hver sit indbetalingskort med hver sit unikke betalings-ID.

Du kan også betale ved personligt fremmøde i Borgerservice på Gentofte Rådhus. Du kan ikke betale hos personalet i bibliotekerne. 

Du vil modtage en opkrævning i Digital Post med oplysninger om betaling via netbank eller girokort. Borgere, der er fritaget for digital post, vil modtage almindelig brevpost.  

Hvis du ikke har MitID

Hvis du ikke har MitID, fremsendes et girokort med posten, som kan betales i banken.

Hold styr på betalingen

Gebyrer og erstatninger vises og opdateres ved betaling i Mit Betalingsoverblik. (OBS. der kan dog gå op til 72 timer før din betaling opdateres på hjemmesiden.)